De ce Hristos împărtășit copiilor este un proiect necesar pentru viața Bisericii?

- Pentru că acest proiect facilitează cunoașterea Sfintei Scripturii și a Sfintei Tradiții printr-o metodă adecvată vârstei copiilor.
- Ora de cateheză sau ora de studiu biblic este o șansă în plus pentru ca toți copiii României să atingă deplinătatea vieții din punct de vedere spiritual.
- Scopul principal al acestui proiect este: VIEȚI TRANSFORMATE


   
                 
    Protejarea familiei        
 

O direcție majoră a proiectului de educație biblică Hristos împărtășit copiilor este și organizarea de traninguri sau sesiuni de formare pentru cateheți.
În cadrul Protoieriei Pitești, cu binecuvânarea Prea Sfințitului Calinic, Episcop al Argeșului și Muscelului și cu sprijinul și colaborarea Prea Cucernicului Părinte Anton DICU, Inspector Eparhial în cadrul Biroului de Catehizare  a Tineretului, Pr. Octavian DUMINICĂ a organizat în zilele de 18 și 19 mai a.c. o serie de sesiuni de formare pentru cateheți.

Luni, 18 mai au fost prezenți 17 preoți:
- Pr. Costache Ionel, Papucești II, - Pr. Cârstea Adrian, Oarja
- Pr. Cojocaru Marin, Meculești, - Pr. Crețu Emil Petruț, Popești Turcești
- Pr. Dumitrescu Doru, Stănislăvești, - Pr. Floroaica Decebal, Așezământul Sf. Constantin și Elena
- Pr. Gardin Marius, Ceaușești, Oarja, - Pr. Ghinea Laurențiu, Slapia
- Pr. Gurlea Ion, Prundu III, - Pr. Ion Nicolae, Prundu I
- Pr. Ionescu Constantin Alin, Papucești II, - Pr. Lazăr Cristian, Glâmboc
- Pr. Lețu Laurențiu, Tudor Vladimirescu, - Pr. Marioara Constantin, Sfânta Vineri, Pitești
- Pr. Năstase Iulian, Poiana Lacului, - Pr. Prodan Ciprian, Vedea
- Pr. Țintea Valentin, Sf. Ap. Petru și Pavel

Marți, 19 mai, alături de P.C. Pr. Dr. Anton Dicu, Inspector Eparhial, au mai fost prezenți și 7 preoți și 3 profesori de religie:
- Pr. Aron Haris, Sf. Ap. Petru și Pavel
- Pr. Blejdea Daniel, Piscul Moșului
- Pr. Dumitrescu Alexandru Marian, Găvana III
- Pr. Lăudat Daniel, Găvana IV
- Pr. Pătru Marian, Richițele
- Pr. Pleșa Victor, Sf. Ap. Petru și Pavel
- Pr. Vlad Marian Alin, Protoieria Pitești (misionar)
- Prof. Ionescu Bogdan, Colegiul Național I.C. Brătianu, Pitești
- Prof. Pascu Vicențiu, Colegiul Național I.C. Brătianu, Pitești
- Prof. Urdea Cristian

Fiecare participant a primit gratuit câte o mapă cu suportul de curs și o serie de materiale didactice. Mapele au putut fi oferite cu sprijinul Centrului Medical Dr. Georgescu, Pitești

În cadrul acestor sesiuni au fost dezbătute o serie de elemente esențiale de care un bun catehet trebuie să țină seama pentru a avea roade în lucrarea sa de formare de caractere creștine (materialul integral îl puteți descărca AICI):

I. Curriculum biblic ortodox și componentele de bază ale lecției (catehezei): descoperirea, interacțiunea, aplicarea;

II. Scopul: Vieți transformate
Ca pedagogi știm că în centrul curriculum-ului nostru stau revelațiile Sfintelor Scripturi, adică știm ce trebuie să transmitem. Dar care să fie oare rezultatul așteptat al eforturilor noastre? Ce rezultate ne dorim să obținem? Este valabil și în acest caz, ca și în orice altă strădanie, că trebuie să pornim cu rezultatul în minte, înainte chiar de a afla cum anume trebuie să începem?  Cu cât îți propui mai mult, cu atât vei obține mai mult!
Cel mai cuprinzător și concis răspuns este "vieți transformate". Rezultatul așteptat, dorit al activității didactice a bisericii constă în schimbarea progresivă, pozitivă care survine în viața fiecărui învățăcel. Educatorul creștin (catehetul) are succes în activitatea sa dacă cei pe care îi îndrumă și învață se transcformă din ce în ce mai mult, înaintând tot mai mult către maturitate duhovnicească.

III. În centrul activității profesorului trebuie să fie ELEVUL
Când slujim în biserică, în centrul activității noastre stă Dumnezeu. Când citim sau studiem Sf. Scripturi, în centrul atenției noastre se află Biblia și ceea ce ne transmite aceasta. Când predăm însă ar trebui să ne concentrăm în primul rând pe elev.
- Bariere în învățarea centrată pe elev

IV. Învățarea prin implicare
AUD și uit, VĂD și rețin, FAC și înțeleg.

V. ACTIVITĂȚI CARE ÎNVAȚĂ
Copiii învață prin activitate Activitățile din procesul de învățare sunt activități creative care au rolul de a întări adevărurile biblice. Aceste activități sunt la îndemâna profesorului și pot implica arta, muzica, scrisul, teatrul sau alte abilități. Toate aceste activități îl vor ajuta pe copil să aplice adevărurile biblice în viața lui.
Pentru a învăța cum să organizăm o activitate trebuie urmați cinci pași principali:
1. Introduceți scopul fiecărei activități.
2. Implicați copiii în faza de cercetare.
3. Îndrumați conversația astfel încât să accentuați scopul activității.
4. Sprijiniți-i pe copii să identifice ceea ce învață prin intermediul unei activități.
5. Sprijiniți-I pe copii să împărtășească cu ceilalți ceea ce au învățat.

VI. Principii ale teorie dezvoltării (slide-uri)

Pe viitor ne propunem să organizăm o serie de sesiuni practice prin ținerea unor lecții de cateheză în care să fie implicate și grupuri de copii.

Descărcați materialul integral în format word.

  Promovare Gratuita - Top123
   
   
 
   
Copyright Parohia Vărzaru. Toate drepturile rezervate. Web master: tavy_dum@gmail.com.com